Kolejne przejęcie na rynku hostingowym
Krakowski dostawca hostingu Kei.pl przejął klientów marki WebFabryka. To kolejna akwizycja na dynamicznie rosnącym rynku usług hostingowych.
Umowę podpisano pod koniec 2015 r. W wyniku przejęcia grono klientów Kei.pl powiększyło się o kolejne podmioty, w większości z sektora MŚP. Dane użytkowników są obecnie przenoszone na serwery Kei.pl pracujące w centrum danych, należącym do firmy.
– Rok 2015 był dla nas bardzo udany. Można powiedzieć, że przejęcie klientów WebFabryki było jego doskonałym uwieńczeniem. W dzisiejszych czasach klientom coraz bardziej zależy na wysokim poziomie bezpieczeństwa danych, skalowalności usług oraz pełnym, całodobowym wsparciu technicznym. Mali dostawcy zwykle nie są w stanie tego wszystkiego zapewnić. Natomiast w Kei.pl bardzo dobrze rozumiemy te potrzeby i potrafimy je spełniać – komentuje Grzegorz Pawelec, dyrektor ds. sprzedaży w Kei.pl.
Wzrost rynku usług hostingowych i całego rynku IT potwierdzają wyniki badań firmy IDC. Z opracowania „Poland IT Services Market 2014-2018 Forecast and 2013 Analysis” wnika, że wydatki na usługi IT będą rosły w Polsce w średniorocznym tempie 4,6% do poziomu 3,941 mld USD w roku 2018.
Jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku są usługi z zakresu hostingu infrastruktury. Według danych IDC skumulowany roczny wskaźnik wzrostu dla lat 2013-18 wyniesie 17,5%. Zgodnie z prognozami, za dwa lata branża hostingowa będzie stanowić 9,9% całego rynku usług IT w Polsce.
– Ważnym czynnikiem powodującym wzrost rynku jest przenoszenie usług do chmury – tłumaczy Grzegorz Pawelec z Kei.pl. – Przy rosnących wymaganiach klientów biznesowych odnośnie wydajności i bezpieczeństwa, optymalizacja kosztów pozostaje bardzo ważna. Stąd rosnąca popularność wirtualizacji sprzętu, skalowanego w zależności od potrzeb użytkownika i rozliczanego za faktyczne użycie zasobów – dodaje.
Firmy zaczynają coraz śmielej korzystać z chmury w celu zwiększenia elastyczności biznesowej przy ograniczeniu kosztów i złożoności. Według prognoz Cisco w 2019 r. ruch internetowy wygenerowany przez usługi w chmurze wzrośnie ponad czterokrotnie. Tylko w centrach danych roczny ruch ma wynieść 10,4 zettabajtów (ZB) w skali roku. To zapewne spowoduje dalsze zmiany na rynku i wzrost roli największych graczy, dysponujących nowoczesnymi centrami danych.
Informacje o marce Kei.pl
Kei.pl działa na polskim rynku usług internetowych od 2000 roku. Należy do największych firm świadczących usługi hostingowe w Polsce. Firma posiada własne Centrum Danych zlokalizowane w Krakowie. Zarządza ponad 500 serwerami, na których utrzymuje kilkadziesiąt tysięcy stron WWW.
Źródło: informacja prasowa Kei.pl
Tagi: hosting, Kei.pl, WebFabryka
Komentarze ( 2 )
Czym możesz się podzielić?