Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jak promować oferty i aukcje domen?

Jak promować oferty i aukcje domen?

Choć powiedzenie „reklama dźwignią handlu” już dawno przebiło się do powszechnej świadomości często zapominamy o tym jak ważna jest promocja i sprawna komunikacja. Słaby marketing to nie tylko najprostszy sposób aby dać się ubiec konkurencji, ale i najkrótsza droga do „bycia zapomnianym” przez klientów. Konkurencyjne środowisko wymusza więc na sprzedawcach nieustanną aktywność promocyjną, co wiąże się z przymusem zaangażowania czasu i środków. Dlatego też aby działania promocyjne móc zautomatyzować w największym możliwym stopniu, warto skorzystać ze sprawdzonych narzędzi AfterMarket.pl, przygotowanych specjalnie w tym celu. Poniżej zamieszczam listę możliwości udostępnionych przez serwis z której każdy z pewnością wybierze coś dla siebie.

Newslettery

Dedykowana aukcjom domen funkcjonalność newsletterów sprawdza się szczególnie w przypadku ciekawych domen o niskich cenach startowych. Newslettery to codzienne wiadomości e-mail wysyłane do potencjalnych nabywców zawierające informacje o ciekawych licytacjach wraz ze wskazaniem nazwy domeny, ceny początkowej i innych. Lista subskrybentów newsletterów liczy sobie kilka tysięcy osób, a sprzedający mają możliwość wskazania w jakich konkretnych dniach informacja o ich aukcji ma być umieszczona w newsletterze.

Listy domen

Sprzedający domeny mają możliwość „wybicia się” ze swoimi nazwami na listach domen prezentowanych na giełdzie. Po aktywowaniu promocji nazwa trafia na szczyt listy wyników wyszukiwania oraz domen w danej kategorii dzięki czemu znacznie zwiększa się jej widoczność. Zwiększona widoczność to większe prawdopodobieństwo, że nazwa zainteresuje potencjalnego nabywcę a o to przecież chodzi.

Ciekawą formą promocji, wynikającą wprost z funkcjonalności rejestru, jest promocja na liście domen wygasających. Zainteresowani sprzedażą domeny nie przedłużają jej przed rozpoczęciem okresu wygasania ale pozwalają nazwie wygasnąć i pozostać w kwarantannie przez 29 dni „z hakiem”. Dzięki takiemu rozwiązaniu domena trafia na listę wygasających nazw (domeny do przechwycenia), co zwiększa szanse na to, że przykuje czyjąś uwagę (zestawienia domen w kwarantannie są skrupulatnie przeszukiwane przez inwestorów liczących na domenowe okazje).

Strona główna giełdy

Najbardziej chyba oczywistą formą promocji jest możliwość umieszczenia domeny na sprzedaż na głównej stronie giełdy. Podobnie jak w przypadku newsletterów, i tutaj istnieje możliwość wskazania w jakie dni domena będzie promowana. W przypadku aukcji warto zwrócić uwagę na fakt, że duża ilość ofert w licytacji równa się lepszej pozycji domeny na stronie. Z tego względu promocja taka polecana jest szczególnie dla ciekawych aukcji, które zaraz po wystawieniu potrafią przyciągnąć wielu zainteresowanych.

Promocja na Facebooku

Serwis społecznościowy Facebook, ze względu na łatwe skupianie społeczności wokół konkretnego zagadnienia, doskonale nadaje się do promocji wszelkich produktów i usług. Jeżeli chcesz więc trafić ze swoją ofertą do inwestorów domenowych, powinieneś zainteresować się możliwością reklamy na tablicy AfterMarket.pl, posiadającej obecnie blisko 14000 „lajków”. Giełda umożliwia także łatwe dodanie odnośnika promocyjnego na Twoim „wallu”, dzięki czemu bez trudu rozreklamujesz się wśród wszystkich znajomych z FB.

Ogłoszenia „Szukam domeny”

Użytkownicy AfterMarket.pl mogą zamieszczać na giełdzie specjalne ogłoszenia w dziale „Szukam domeny”. Dział ten jest przeznaczony w szczególności dla osób poszukujących ciekawych domen pod inwestycję lub projekt. W związku z powyższym każdemu sprzedawcy została udostępniona możliwość zgłoszenia własnych domen w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku. Taki rodzaj promocji pozwala na spokojne i precyzyjne dopasowanie oferty pod konkretnego kupującego.

Domeny „Premium”

Szczególną formą promocji, przeznaczoną dla topowych domen, jest specjalna kategoria domen Premium. Każdy z użytkowników giełdy może zgłosić swoją domenę do tzw. poczekalni, w której nazwa zostaje poddana ocenie przez innych użytkowników. Wagi głosów, pochodzących od różnych osób, różnią się między sobą, a szczególny nacisk położony został na rating kupującego – im nabywca bardziej doświadczony, tym jego głos liczy się bardziej.

Jeśli wolą głosujących domena zostanie uznana za domenę Premium trafia ona na stałe do specjalnej, wyróżnionej kategorii „Domeny Premium” i promowana jest poprzez umieszczenie na szczycie listy z wynikami wyszukiwania.

Portfolio i linki do domen

Jeśli promujemy swoje domeny na forach, FB itp. to bardzo pomocnym narzędziem okaże się przygotowany w specjalnym formacie link do portfolio. Odnośnik taki może przekierowywać potencjalnych zainteresowanych do całego portfela domen albo jedynie do aukcji lub ofert.

Uzupełnieniem funkcjonalności portfolio jest możliwość przekierowania użytkowników na stronę z ofertą lub aukcją konkretnej domeny (niezależnie od ustawionych serwerów DNS domeny). Odnośniki, właściwe dla naszych domen, znajdziemy w zakładce Sprzedawaj > Linki do domen (odnośnik).

Katalogi domen

Z narzędziem portfolio nierozerwalnie związane są katalogi domen, które umożliwiają zgrupowanie nazw wg kryteriów tematycznych (np. można umieścić w jednym katalogu wszystkie domeny turystyczne, a w innym domeny o tematyce sportowej).

Katalogi widoczne są w portfolio (przez co ułatwiają jego przeglądanie), można także, za pomocą odnośników o specjalnym formacie, promować poszczególne katalogi podobnie jak portfolio. Katalogi tworzymy w zakładce Sprzedawaj > Katalogi domen (odnośnik), link do katalogu można pobrać z paska przeglądarki przechodząc do zakładki „Twoje katalogi” na „Liście katalogów” i klikając na symbol strzałki obok nazwy katalogu.

Ciekawym rozwiązaniem są katalogi prywatne, które choć nie są widoczne w portfolio, to można je promować, podobnie jak publiczne, za pomocą specjalnych odnośników.

Serwery AfterMarket.pl

Wystawienie oferty lub aukcji wcale nie jest równoznaczne z tym, że potencjalny zainteresowany, wpisując w pasku przeglądarki nazwę naszej domeny, zostanie przeniesiony na stronę giełdy. Jeśli bowiem pod domeną znajduje się strona firmowa, parking lub cokolwiek innego to użytkownik trafi właśnie tam, a o ofercie lub aukcji dowie się tylko wtedy, kiedy bezpośrednio skorzysta z funkcjonalności giełdy.

Aby więc zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży każdy z zainteresowanych może promować swoją domenę „w pasku przeglądarki” ustawiając dla domeny domyślne serwery nazw giełdy, tj. ns1.aftermarket.pl i ns2.aftermarket.pl. Dzięki temu pod domeną prezentowana będzie strona z aukcją lub ofertą, i każdy kto – bezpośrednio lub pośrednio – trafi na taką stronę będzie mógł w bezpieczny sposób dokonać szybkiego zakupu.

Notatka (opis) dla domeny

Jednak przekierowanie użytkownika (w taki czy inny sposób) na stronę z aukcją lub ofertą to tylko połowa sukcesu. Kiedy już potencjalny nabywca tam trafi, musimy jeszcze w jakiś sposób zachęcić go do tego, aby to właśnie na naszą domenę przeznaczył swoje środki. Najprostszym, a zarazem najbardziej racjonalnym sposobem przekonania klienta do kupna danej nazwy jest wskazanie mu potencjalnych korzyści wynikających z jej zakupu (np. że każdy zakup domeny to inwestycja). Informacja taka może mieć formę krótkiego tekstu, okraszonego załącznikiem, chwytliwym hasłem reklamowym czy innymi. Im więcej danych o domenie podamy potencjalnym nabywcom, tym lepiej. Publiczne notatki (opisy) można dodawać zarówno dla aukcji jak i ofert.

Na sam koniec pozostaje mi życzyć owocnych promocji, a więc wysokich sprzedaży!

Piotr Jankowski

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować