Google likwiduje boczny panel reklamowy ze stron wyszukiwarki
Google wprowadził radykalne zmiany w sposobie wyświetlania reklam na stronach z wynikami wyszukiwania. Z SERP znika boczny panel z promowanymi linkami. Teraz treści sponsorowane będą prezentowane tylko powyżej i poniżej listy „organicznych” linków.
Na tym nie koniec zmian. Google zamierza prezentować więcej treści komercyjnych na liście SERP. W przypadku zapytań o wysoko konkurencyjne produkty lub usługi wyszukiwarka może publikować nawet cztery linki sponsorowane zamiast trzech powyżej organicznych wyników wyszukiwania.
O sprawie doniósł m.in. serwis SearchEngineLand.com. Wiadomość została także potwierdzona przez rzecznika Google. – Testowaliśmy nowy layout od dłuższego czasu. Niektórzy użytkownicy mogli to zauważyć na przykładzie ograniczonej liczby wyników dla zapytań o charakterze komercyjnym. Będziemy rozwijać te zmiany, ale skupimy się głównie na frazach wysoko konkurencyjnych, w przypadku których nowy layout pomoże lepiej stargetować przekaz reklamowy i zapewnić lepsze wyniki reklamodawcom – powiedział przedstawiciel koncernu z Mountain View. Modyfikacje zostaną wprowadzone we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki.
Nowe zasady prezentacji treści reklamowych mają jednak dwa wyjątki. Pierwszy dotyczy reklam prezentowanych w Knowledge Panel. Drugi – boxów PLA (Product Listing Ad), które są wyświetlane ponad wynikami wyszukiwania lub obok nich, po prawej stronie.
Tagi: Google, reklamy
Komentarze ( 3 )
Czym możesz się podzielić?