RankBrain: Google wykorzystuje w swoim algorytmie sztuczną inteligencję
Większość zapytań do wyszukiwarki to zapytania, które pojawiają się po raz kolejny. Nie brakuje jednak kombinacji słów, z którymi Google do niedawna nie potrafił sobie sprawnie poradzić. Temu problemowi zaradził jednak RankBrain – update algorytmu wyszukiwania oparty na technologii sztucznej inteligencji.
Koncern Google jest jednym z największych sponsorów badań nad sztuczną inteligencją i technologiami uczenia się maszyn. Ich efektem są algorytmy, które pozwalają oprogramowaniu na poszerzanie wiedzy o świecie. W ostatnim czasie spółka zaczęła przekuwać efekty swoich badań na działalność biznesową – zwiększając sprawność swojej wyszukiwarki w porządkowaniu wyników.
15 proc. zapytań wpisywanych przez internautów do Google to całkowicie nowe kombinacje słów. W tego typu przypadkach algorytm musi przetworzyć nowe informacje, by wyświetlić wyniki w sposób możliwie najbardziej adekwatny. Zadanie to ma ułatwić aktualizacja o nazwie RankBrain, która umożliwia algorytmowi uczenie się nowych rozwiązań i właściwą interpretację intencji internautów wpisujących zapytania. Jak zdradził Greg Corrado, starszy specjalista ds. wyszukiwania w Google, firma testuje nowy algorytm od kilku miesięcy, a rezultaty, jakie udało jej się osiągnąć, są dużo lepsze od oczekiwanych.
Tagi: Google, Greg Corrado, RankBrain, sztuczna inteligencja