Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Maximus.media i Anglia.today – pierwsze polskie portale w nowych domenach

Maximus.media i Anglia.today – pierwsze polskie portale w nowych domenach

W Wielkiej Brytanii ruszyły portale Maximus.media i Anglia.today. To prawdopodobnie pierwsze duże polskojęzyczne media, które zdecydowały się na brand w nowych domenach. Czy niebawem pojawią się kolejne polskie serwisy, wykorzystujące końcówki nTLD?

Maximus.media i Anglia.today to portale adresowane do Polonii brytyjskiej. Są to prawdopodobnie pierwsze duże serwisy informacyjne z nazwami zarejestrowanymi w nowych domenach. Jak dotychczas końcówki nTLD spotkały się z umiarkowanym zainteresowaniem na rynku polskim. Rejestratorzy ostrożnie wypowiadają się na temat ich potencjału, podkreślając, że większość nowych domen przeznaczona jest na rynki zagraniczne lub anglojęzyczne, a jedynie nieznaczna ich część może sprawdzić się w warunkach polskich. Wśród domen „uniwersalnych”, czytelnych dla odbiorców również w naszym kraju, są takie końcówki, jak .xyz, .guru czy choćby .media. Nad Wisłą serwisów z adresami w tego typu rozszerzeniach jest jak na razie niewiele, ale pojawiają się już pierwsze przedsięwzięcia, które przecierają szlaki dla końcówek nTLD na polskim rynku.

O powód wyboru adresu internetowego w nowej domenie zapytaliśmy Włodzimierza Witkowskiego, prezesa portalu Maximus.media.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na rejestrację nazwy w nowej domenie?

Włodzimierz Witkowski: Powód był prosty: brak dostępnej nazwy w domenie .uk. Nasz portal adresowany jest do brytyjskiej Polonii, więc wybór brytyjskiej końcówki byłby bardziej zasadny niż wybór końcówki .pl. Niestety nasza nazwa w domenie brytyjskiej była zajęta. Uznaliśmy, że rozsądniej będzie wybrać inne rozszerzenie, niż „komplikować” nazwę. Tym bardziej że rozbieżność między nazwą portalu, a nazwą domeny mogłaby być myląca dla odbiorców.

Wybór padł na .media. Czy były brane pod uwagę również inne rozszerzenia?

WW: W zasadzie nie. Końcówka .media wydała nam się idealna. Prowadzimy portal ogólnoinformacyjny, więc końcówki branżowe czy wężej zakrojone tematycznie nie sprawdziłyby się w tym przypadku. Domena .media w pełni odpowiada naszemu profilowi. Nie zawiera co prawda odniesienia do zasięgu geograficznego portalu, jednak ma to również pewną zaletę. Dzięki temu bowiem możemy trafiać nie tylko do Polonii brytyjskiej, ale również do odbiorców z Polski, których domena .uk mogłaby zniechęcić do wejścia na naszą stronę.

Według danych serwisu NTLDStats.com, w domenie .media zarejestrowanych jest obecnie ok. 21,5 tys. nazw, co plasuję tę końcówkę na 66. miejscu rankingu nTLD. Końcówka .today z kolei zajmuje 30. miejsce z wynikiem 48 tys. adresów. W serwisie Aftermarket.pl cena rejestracji adresu .media wynosi 99 zł, a .today – 69 zł.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować