Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Marketerzy wydają coraz więcej na kanał mobile

Marketerzy wydają coraz więcej na kanał mobile

Rosną budżety firm na promocję w kanale mobilnym. Równocześnie maleje pula pieniędzy przeznaczonych na reklamę w komputerach osobistych – wynika z badań amerykańskich firm marketingowych.

Raporty na ten temat przygotowały firmy IgnitionOne, Marin Software i Kenshoo. Analiza dotyczy wprawdzie rynku amerykańskiego, jednak pod względem rozwoju technologii mobilnych Polska nie pozostaje daleko w tyle za USA – można zatem spodziewać się nasilenia podobnego trendu również nad Wisłą. Według badania IgnitionOne, w czwartym kwartale minionego roku budżety reklamowe spółek z rozmaitych branż były większe w porównaniu do Q4 2013 o 37 proc. w kanale tabletów i o 78 proc. w kanale smartfonów. Wyniki oparte są na danych od klientów agencji, którzy łącznie wydali ponad 1,5 miliarda dolarów na reklamę online w 2014 r. Ponadto w porównaniu z Q4 2013 w ciągu Q4 2014 kanał desktopowy stracił 6,3 proc. udziałów w rynku reklamy w wyszukiwarkach – głównie na rzecz smartfonów, które pod tym względem odnotowały przyrost o 4,8 proc.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować