Jak promować branżę domenową?
Branża domenowa wymaga promocji. Tylko dzięki niej może się rozwijać. Promocji wymagają też adresy internetowe jako takie – chodzi o to, by biznes miał świadomość ich wartości. Reklamowanie rynku domenowego to zadanie również dla inwestorów.
Ceny płacone za adresy internetowe na rynkach światowych rosną z roku na rok. Przyczynia się do tego napływ świeżego kapitału, popularyzacja wykorzystania internetu do celów biznesowych, marketingowych i komunikacyjnych, ale także nagłaśnianie samych sprzedaży.
Niestety ostatni z tych czynników od początku był piętą Achillesową branży. Zarówno klienci końcowi, jak i domainerzy nie są skłonni do nagłaśniania wysokich transakcji. W ten sposób biznes adresowy traci najlepsze z możliwych narzędzi promocji, które wpływa na wzrost cen nazw na rynku wtórnym. Ten problem wydaje się nie do przeskoczenia, w związku z tym warto zastanowić się nad alternatywnymi sposobami promowania rynku domen – na szereg drobnych i niepozornych sposobów, które w dłuższej perspektywie mogą jednak przynieść efekt. Oto kilka propozycji:
1. Śledź branżowe media i dziel się najważniejszymi informacjami, w szczególności o sprzedażach na rynku domen.
2. Promuj pozytywny wizerunek domainingu i inwestycji domenowych, staraj się również edukować rynek i tłumaczyć zainteresowanym osobom zawiłości domenowej branży.
3. Pamiętaj o poprawnej terminologii, kiedy piszesz o końcówkach domenowych, o nazwach, subdomenach, a także rejestrach czy rejestratorach.
4. Zwracaj uwagę na ciekawostki domenowe, nietypowe adresy, pomysłowe brandy, domainhacki, reklamy z adresami www – dziel się nimi w serwisach społecznościowych.
5. Informuj media o ciekawych wydarzeniach związanych z rynkiem domen lub sprzedażach, które nie zostały upublicznione. Zgłaszaj je do branżowych serwisów, takich jak RynekDomen.pl.
6. Gdy używasz domeny w reklamie, uwzględnij prefiks „www” – będzie to stanowiło jasną wskazówkę, że brand jest powiązany z adresem internetowym.
7. Bądź aktywny na forach i w środowisku domenowym, wspieraj branżowe inicjatywy – domainerzy mogliby osiągnąć więcej, gdyby działali w sposób solidarny i skoordynowany.
8. Dziel się wiedzą o nowych rynkach i możliwościach monetyzacji. Nie traktuj innych domainerów jako konkurentów, staraj się budować z nimi partnerskie relacje.
Tagi: promocja, rynek domen
Komentarze ( 3 )
Czym możesz się podzielić?