Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google rozszerza działanie nowego algorytmu o kolejne kraje

Google rozszerza działanie nowego algorytmu o kolejne kraje

Pigeon, najnowsza poprawka do algorytmu Google, do niedawna działała jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych. Według ostatnich doniesień „gołąb” dotarł również do Australii, Wielkiej Brytanii i Kanady.

W lipcu ubiegłego roku internet obiegła wieść o nowym algorytmie Google o nazwie Pigeon, czyli gołąb. Kolejny „gatunek” w zwierzyńcu firmy z Mountain View premiuje wyniki lokalne w rankingach SERP. Do niedawna poprawka do algorytmu wpływała jedynie na wyniki dla zapytań w języku angielskim z obszaru Stanów Zjednoczonych. W ostatnim czasie pojawiły się jednak doniesienia z Australii, Kanady i Wielkiej Brytanii o przetasowaniach w rankingach Google: niektóre firmy zaczęły uzyskiwać lepsze wyniki, inne spadły o kilka pozycji. Zmiany skorelowane są z lokalizacją geograficzną tych podmiotów. Lepsze wyniki uzyskują firmy, które mają swoje adresy w mniejszej odległości od miejsca, z którego pochodzi zapytanie. Poprawka Google wydaje się mieć korzystny charakter dla małych, lokalnych przedsięwzięć, które dotychczas przegrywały konkurencję z dużymi firmami, lepiej wypromowanymi w internecie.

Tagi: ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Tomasz 27 stycznia 2015 Odpowiedz

    Należy zauważyć, iż w Polsce też już w wielu przypadkach Google testuje nowy algorytm. Jeszcze w ubiegłym roku dało się zauważyć małe zamieszanie w pozycjach stron pozycjonowanych na frazy lokalne.

Tutaj możesz komentować