Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


5 proc. filmów na YouTube „napędza” 95 proc. odtworzeń

5 proc. filmów na YouTube „napędza” 95 proc. odtworzeń

5 proc. filmów zamieszczanych na YouTube.com odpowiada za 95 proc. wszystkich odtworzeń materiałów wideo w tym serwisie – wynika z badania firmy Tubular.

Wideo staje się coraz powszechniejszym nośnikiem treści w internecie i w niektórych jego obszarach wypiera słowo pisane. Przykładem tego są vlogi, które częściowo przejmują odbiorców tradycyjnych treści blogowych. W efekcie serwis YouTube staje się coraz ważniejszym nośnikiem przekazu marketingowego i kanałem komunikacji z klientami. Problem w tym, że do odbiorcy nie jest łatwo się przebić.

Jak wynika z raportu firmy Tubular, każdej minuty „na łamy” YouTube trafiają materiały wideo o długości 400 godzin. Jednak wiele z nich generuje niewielką ilość wyświetleń. Za większość odtworzeń na YouTube odpowiada 5 proc. treści publikowanych w tym serwisie.

Według danych Tubular, na YouTube znajduje się obecnie 58,6 milionów wideo z co najmniej 10 tys. odtworzeń. W sumie materiały te wygenerowały 7,4 biliona odtworzeń, co stanowi 95 proc. wszystkich odsłon filmów w YouTube. Łączna liczba filmów na tym portalu, według Tubular, wynosi obecnie ok. 1,1 miliarda.

We wrześniu br. na YouTube było osiem filmów, które odnotowały co najmniej miliard odtworzeń. Oto lista najpopularniejszych nagrań w internecie:

1. Psy: Gangnam Style – 2 406 688 654 odsłon
2. Justin Bieber: Baby – 1 207 377 406 odsłon
3. Taylor Swift: Blank Space – 1 129 447 206 odsłon
4. Katy Perry: Dark Horse – 1 086 631 431 odsłon
5. Katy Perry: Roar – 1 049 137 307 odsłon
6. Enrique Iglesias: Bailando – 1 027 716 512 odsłon
7. Taylor Swift: Shake it Off – 1 022 010 471 odsłon
8. Meghan Trainor: All About That Bass – 1 004 721 343 odsłon

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować