Wartość sprzedanych nowych domen przekroczyła milion dolarów
Jak wynika ze statystyk publikowanych przez serwis DNPric.es, wartość sprzedanych adresów w nowych rozszerzeniach przekroczyła milion dolarów.
Na pierwszym miejscu zestawienia znajduje się końcówka .club z wynikiem 42 sprzedaży o łącznej wartości 191 897 dolarów. Kolejne pozycje zajmują domeny .estate, .photography, .global i .expert.
Jeśli porównamy ranking DNPric.es z danymi NTLDStats.com dotyczącymi domen o największej liczbie rejestracji, okaże się, że jedynie trzy końcówki trafiły do pierwszych dziesiątek obu zestawień: .club, .photography i .guru. Jak widać, w segmencie nTLD liczba rejestracji nie przekłada się na wartość domen na rynku wtórnym – przynajmniej na razie.
Dane zamieszczone przez DNPric.es są jednak niejednoznaczne. Nie zostały bowiem opatrzone informacją o źródłach informacji ani okolicznościach transakcji. Nie wiadomo zatem, czy lista zawiera transakcje zrealizowane na rynku wtórnym po uwolnieniu domen do ogólnej dostępności, czy raczej są to domeny sprzedane bezpośrednio przez rejestry w okresie sunrise lub, przykładowo, EAP (stosowany przez Donuts Early Access Program, będący skróconą formą fazy landrush). Lista może zatem nie odzwierciedlać ani rzeczywistej liczby i wartości transakcji ani faktycznego popytu na nowe domeny. Należy sądzić, że liczba sprzedaży jest znacznie większa, choć niewykluczone że transakcje dokonywane na rynku wtórnym opiewają na niższe kwoty niż te, realizowane na rynku pierwotnym w okresach limitowanego dostępu (czyli na „linii” rejestr-klient końcowy).
Według DNPric.es łączna wartość sprzedaży nazw w nowych domenach wynosi obecnie ok. 1,03 miliona dolarów.
Tagi: .club, .estate, .expert, .global, .photography, DNSPric.es, Donuts, EAP, NTLDStats.com