Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Reklama internetowa po raz pierwszy warta więcej niż telewizyjna

Reklama internetowa po raz pierwszy warta więcej niż telewizyjna

Po raz pierwszy w historii wartość rynku reklamy internetowej przerosła wysokość dochodów generowanych przez reklamę telewizyjną. Różnica wynosi niemal trzy miliardy dolarów.

Jak wynika z raportu IAB (Internet Advertising Bureau), w zeszłym roku wartość rynku reklamy internetowej w USA wyniosła 42,8 miliarda dolarów. W tym samym okresie amerykańskie stacje telewizyjne zarobiły na reklamach 40,1 miliarda dolarów. Pod względem wartości reklamowego budżetu internet prześcignął telewizję po raz pierwszy w historii. Jeszcze w 2012 r. zyski z kampanii reklamowych w internecie wyniosły 36,6 miliarda dolarów, co oznacza, że rok do roku wartość reklamowego tortu w amerykańskiej sieci wzrosła aż o 17 proc. To m.in. efekt dynamicznego rozwoju kanału mobile. Wartość reklam na urządzenia mobilne w 2013 r. wyniosła 7,1 miliarda dolarów – aż o 110 proc. więcej niż rok wcześniej (3,4 miliardy dolarów).

Zgodnie z raportem IAB, najwięcej pieniędzy na reklamę w sieci wydają firmy z branży handlowej – 21 proc. wszystkich wydatków. Na drugim miejscu plasują się firmy z branży finansowej (13 proc.), a zaraz po nich branża samochodowa (12 proc.). Najwięcej środków przeznaczono na reklamę display – 12,8 miliarda dolarów, czyli ok. 30 proc. wszystkich wydatków. Druga pod względem popularności była reklama wideo wyceniona na 2,8 miliarda dolarów, a trzecia – reklama w wyszukiwarkach warta 18,4 miliarda dolarów.

Reklama internet jpgŹródło: http://www.cnet.com/(…)

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować