Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jakie są „ulubione” domeny phisherów?

Jakie są „ulubione” domeny phisherów?

Organizacja Anti-Phishing Working Group (APWG) opublikowała raport zatytułowany „Global Phishing Survey”, opisujący wykorzystanie domen w działalności phisherów. Według badania, ponad połowa przypadków phishingu przypada na domeny w rozszerzeniu .com, a za ponad 80 proc. z nich odpowiadają Chińczycy.

W swoim ostatnim badaniu podsumowującym pierwszą połowę br. w dziedzinie cyberbezpieczeństwa APWG przeanalizowała ponad 100 tys. przypadków phishingu, czyli oszustw polegających na podszywaniu się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia danych lub nakłonienia ofiary do określonych działań. Według raportu domeną najczęściej wykorzystywaną przez phisherów jest .com. Przypada na nią 51,3 proc. „ataków” przeprowadzonych przez phisherów w pierwszej połowie 2014 r. Na drugim miejscu znalazła się końcówka .net z „wynikiem” 5,7 proc., a na trzecim – .org, na którą przypadło 5,1 proc. wszystkich ataków. Phisherzy upodobali sobie również darmową końcówkę .tk, a także domeny krajowe: .br, .de, .ru, .uk i .pw.

fiszing ataks jpg

Oto inne kluczowe ustalenia zawarte w raporcie APWG
1. Najczęstszym celem phisherów spośród brandów była marka Apple, na którą przypadło 21 951 ataków (17,7 proc.) w pierwszej połowie br.
2. Wprowadzenie nowych domen nie miało większego bezpośredniego znaczenia dla aktywności phisherów.
3. 85 proc. domen wykorzystanych do phishingu było zarejestrowanych przez abonentów z Chin.
4. Liczba rejestracji domen i subdomen wykorzystywanych w phishingu osiąga historyczne rekordy, do czego w dużej mierze przyczyniają się Chińczycy.
5. Jednocześnie czas trwania ataków phisherów jest coraz krótszy, co świadczy o sukcesach w walce z tą formą cyberprzestępczości.
6. Firmy i brandy atakowane przez phisherów są bardzo różnorodne, przybywa też nowych celów ataków, co świadczy o poszukiwaniu przez przestępców nowych obszarów działania.
7. W 20 proc. ataków phishingowych celem byli dostawcy współdzielonych usług hostingowych.

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować