Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jak istotny jest dobry brand dla powodzenia biznesu w internecie?

tb125x125Odpowiem pytaniem: jak istotne jest dla nas nasze nazwisko? Czy je lubimy, czy nie – w większości przypadków towarzyszy nam przez całe życie. Wyjątki są dwa: kobiety przyjmujące nazwisko męża lub prawne zmiany nazwisk na żądanie. Tak czy inaczej – jeśli nie przez całe życie, to przez bardzo dużą jego część, właśnie używając naszego nazwiska mówią o nas ludzie, adresują do nas korespondencję, wpisują nas do telefonów, polecają znajomym. Dokładnie tak samo jest z markami i firmami, których nazwy (najczęściej połączone z domenami) są biznesowymi odpowiednikami naszych, prywatnych nazwisk. Inna rzecz, że nazwy firm mogą być nazwiskami ludzi – np. Wedel, Grycan, Blikle. Albo jeszcze inaczej, obrazowo: proszę sobie wyobrazić, że Nobel, Einstein czy Kubica nagle zmieniają nazwiska. Mało realny scenariusz, prawda? Przez analogię – czy nazwę firmy mogłyby zmienić takie marki jak np. Apple, Nike czy Coca-Cola? Chyba tylko w ramach przejęcia ich przez większą firmę, ale raczej im to nie grozi. Zwłaszcza że nawet po przejęciu te marki najprawdopodobniej nie zniknęłyby z rynku. Marka Apple (sama marka, nie produkty) warta jest prawie 100 miliardów dolarów, Google – 90 miliardów, a nazwa i logo Coca-Cola około 80 miliardów. Dlatego pytanie, jak ważna jest dobra nazwa/dobry brand dla powodzenia biznesu (jakiegokolwiek, nie tylko internetowego) jest dla mnie pytaniem czysto retorycznym. Odpowiedź może być tylko jedna: marka jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu firmy – Tomasz Banasik, agencja brandingowa nipo.pl.

Zdjęcie: zasekunde.pl.

Tagi: , , ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?